Az online vásárlás terjedésével párhuzamosan a futárszolgálatok szerepe is felértékelődött. Ma már nemcsak az számít, hogy a szállítás a vásárlónak minél olcsóbb (netán ingyenes) legyen, hanem az is, mennyire gyorsan érkezik meg a csomag, mennyire rugalmas a kézbesítés, át lehet-e kérni a csomagot 0–24-ben nyitva lévő automatába, milyen környezetbarát megoldásokat kínálnak a cégek. Végső soron tehát: milyen ügyfélélményt nyújtanak.
A választás nem egyszerű, hiszen rengeteg futárszolgálat és csomagküldési lehetőség elérhető. A legtöbb e-kereskedő vásárláskor több lehetőséget is felajánl. Cikkünkkel abba segítünk, hogy melyiket érdemes választani. Összegyűjtöttük a legismertebb hazai és nemzetközi szereplőket, majd rangsort állítottunk fel köztük. No nem a saját tapasztalataink alapján, hiszen azok finoman szólva sem reprezentatívak. Arra az összességében több százezer visszajelzésre támaszkodtunk, ami a futár- és csomagküldő szolgálatokról a Google rendszerében született.
Probléma – így különösen: egy-egy munkáját félreértő vagy hanyagul végző futár – bármelyik cégnél akadhat. Sok múlik azon, ki hol lakik, ott kik a konkrét futárok. Ezért az ügyfélélmény településenként, városrészenként nagyban változhat, úgy gondoljuk, hogy a több százezer értékelés által mutatott összkép azért elárul valamit egy futárszolgálatról.
Akár webshopot üzemeltetsz, akár magánemberként szeretnél gyorsan és biztonságosan eljuttatni egy küldeményt, érdemes tisztában lenned a legjobb opciókkal. Az alábbi lista nemcsak a nagy neveket veszi számba, hanem azokat a kisebb, specializált szolgáltatókat is, amelyek valamilyen egyedi szolgáltatást kínálnak. Lássuk tehát a legmegbízhatóbb és legnépszerűbb futárszolgálatok 2025-ös ranglistáját, sorrendben a legjobbra értékelt cégektől a legproblémásabbnak tartott vállalatokig.
A futárszolgálatok listáját néhány havonta felülvizsgáljuk, hogy ebben a cikkben mindig az aktuális helyzetről kaphass képet.
A legjobb futárszolgálatok és csomagküldők 2025-ben
GLS
A GLS Magyarország egyik legnagyobb futárszolgálata, amely belföldi és nemzetközi csomagszállítási szolgáltatásokat kínál cégeknek és magánszemélyeknek egyaránt. A cég erőssége a gyors, akár másnapi kézbesítés, valamint az országszerte elérhető több mint 1000 GLS CsomagPont, ahol a feladás és az átvétel is egyszerűen megoldható.
A felhasználói visszajelzésekban sokan dicsérik a GLS futárainak udvariasságát, időben való szállítását, addig gyakori panasz a késés, nem megfelelő időablak, és a futár hozzáállása. Bár problémák minden bizonnyal akadnak ennél a cégnél is, a mintegy százezer google-s értékelés alapján az összkép egyértelmű: jelenleg a GLS a legmegbízhatóbb futárszolgálat.
Értékelés a Google-ben: 4,9 csillag az 5 csillagból
Express One
Az Express One Hungary egy hazai futárcég, amely gyors és megbízható csomagszállítást kínál, akár csomagpontra, akár automatába is egy órával az érkezés előtt értesítést küldve. A szolgáltatás főként belföldi kézbesítésre fókuszál, de vállalnak nemzetközi szállításokat is.
Az ügyfelektől általában pozitív visszajelzések érkeznek a gyorsaságra és profizmusra, az Express One értékelése több mint 130 ezer értékelés alapján egyértelműen pozitív.
Értékelés a Google-ben: 4,7 csillag az 5 csillagból
DPD
A DPD Hungária Kft. Magyarország egyik legnagyobb futárszolgálata, évente közel 5 millió csomagot kézbesít. Országos lefedettséggel, 19 vidéki depóval és több száz alvállalkozói futárral dolgoznak. Erősségük a másnapi házhozszállítás, a felhasználóbarát csomagkövetés és az egy órás időablakos értesítés.
Az online elérhető értékelések alapján a DPD a hazai futárszolgálatok élmezőnyébe tartozik.
Értékelés a Google-ben: 4,4 csillag az 5 csillagból
DHL
A DHL Express a világ egyik vezető expressz szállítmányozója, amely 1987 óta működik Magyarországon. Széles körű szolgáltatásokat kínál: országon belüli és nemzetközi csomagszállítás, vámkezelés, házhoz menő kézbesítés, illetve csomagfeladás automatákból. Budapesten és vidéken egyaránt üzemeltet saját telephelyeket, emellett modern flottát üzemeltet, beleértve a környezetbarát elektromos járműveket is – fővárosi működésének 70 százaléka már zéró emissziós járművekkel történik.
Az ügyfelek a pozitív tapasztalatok között gyakran említik a gyors és megbízható kézbesítést, különösen nemzetközi küldeményeknél. A negatív visszajelzésekben téves címre kézbesítést, más személyre rábízott csomagokat emlegetnek, illetve azt, hogy a futárok néha értesítés és próbálkozás nélkül rögzítik sikertelennek a kézbesítést.
Értékelés a Google-ben: 3,5 csillag az 5 csillagból

Gepárd
A Gepárd Express Kft. elsősorban Budapesten és környékén kínál azonnali, akár 2-4 órán belüli csomagszállítást, de vidékre és külföldre is vállalnak kézbesítést. A futárok egyenruhát viselnek, a flottájuk egységes arculatú, és nagyobb csomagok, raklapok szállítására is alkalmas járművekkel rendelkeznek.
A Gepárd futárszolgálat egy kisebb cég, így csupán néhány tucat értékeléssel rendelkezik. Itt jegyezzük meg, hogy egy futárszolgálatot jellemzően azok értékelnek nagyobb arányban, akik valamilyen problémával szembesültek, és feszültségüket szeretnék levezetni a (jogos) felháborodás miatt kialakult vélemény írásával. Akinél minden zökkenőmentesen történt, az ritkábban nyúl az internet után. Ilyen kevés elemszám esetén, mint amennyi értékelése a Gepárdnak van, érdemes figyelembe venni, hogy ez a jelenség könnyebben torzíthatja a képet negatív irányba, mint a több tízezer értékeléssel rendelkező cégeknél.
Értékelés a Google-ben: 3,3 csillag az 5 csillagból
TNT Express
A TNT Express egy nemzetközi futárszolgálat, amely több mint 200 országba kínál háztól házig szállítást. Fő profiljuk a gyors, expressz kézbesítés, különösen üzleti ügyfelek számára.
Értékelés a Google-ben: 2,0 csillag az 5 csillagból
Packeta
A Packeta egy gyorsan terjeszkedő, nemzetközi csomagküldő hálózat, amely több mint 70 futárszolgálattal működik együtt. Magyarországon és a környező országokban csomagpontokon és házhozszállítással is elérhető, akár 1–2 munkanapos kézbesítéssel. A Packeta hamarosan egyesül a Foxposttal.
Értékelés a Google-ben: 1,9 csillag az 5 csillagból
Sameday (Easybox, Delivery Solutions)
A Sameday egy román hátterű, az eMAG webáruházzal közös tulajdonban lévő futárszolgálat, amely gyors kézbesítést, országos és nemzetközi szállítást, valamint modern csomagautomatákat (Easybox) ígér Magyarországon is.
A felhasználói visszajelzések zömében negatívak. Internetszerte többen panaszkodnak késésekre, károsodott csomagokra, az emberi hangnem hiányára a futároknál és az ügyfélszolgálaton. A Sameday szolgáltatásával annyian jeleztek problémát, hogy cikket szentelt neki többek között a HVG és a 24.hu, nagyobb összeállításban foglalkozott vele a Telex.
Értékelés a Google-ben: 1,8 csillag az 5 csillagból
[A Temuról rendeltél? Tudj róla, hogy melyik az öt leggyakoribb Temu csalás, Temu átverés.]
FedEx
A FedEx egy világszinten ismert amerikai futárszolgálat, amely expressz kézbesítést, vámkezelést és speciális logisztikai megoldásokat kínál, főként üzleti ügyfelek számára. Magyarországon is elérhető, különösen nemzetközi szállítások esetén.
A cégről itthon alig néhány tucat értékelés született, így érdemes figyelembe venni azokat a szempontokat, amikre a Gepárdnál felhívtuk a figyelmet.
Értékelés a Google-ben: 1,7 csillag az 5 csillagból
Foxpost
A Foxpost egy magyar csomagautomata-hálózat, amely országosan közel 4700 automatával rendelkezik, így gyors és kényelmes csomagfeladást és -átvételt kínál magánszemélyeknek és cégeknek is. A szolgáltatás nagy előnye, hogy nem kell futárra várni, a csomag bármikor átvehető az automatából. A Foxpost hamarosan egyesül a Packetával.
A visszajelzések alapján műszaki és ügyfélszolgálati gondok is gyakrabban előfordulnak a kelleténél.
Értékelés a Google-ben: 1,7 csillag az 5 csillagból
UPS
A UPS (United Parcel Service) az egyik legnagyobb globális logisztikai vállalat, amely Magyarországon is jelen van. Főként nemzetközi csomagszállításra, üzleti ügyfelek kiszolgálására specializálódott, de magánszemélyek is igénybe vehetik szolgáltatásait.
A UPS magyarországi szolgáltatásával kapcsolatban az értékelésekben gyakori a „színlelt kézbesítés”, amikor a futárok nem hívnak, nem értesítenek, nem is próbálnak meg átvételt kezdeményezni, csak rögzítik, hogy a kézbesítés nem sikerült. Az ügyfélszolgálat sokak szerint nem segítőkész. Több panasz érkezik sérült, eltűnt csomagok miatt is.
Értékelés a Google-ben: 1,6 csillag az 5 csillagból.
Így vernek át futárszolgálatok nevében SMS-ben és e-mailben
A módszer
Az online vásárlások robbanásszerű növekedésével együtt a csomagküldés is mindennapossá vált – és ezt a trendet a csalók is kihasználják. Egyre gyakoribb, hogy ismert futárszolgálatok, például a GLS, DPD vagy DHL nevében küldenek megtévesztő SMS-eket vagy e-maileket, amelyek célja az adathalászat vagy egyenesen a pénz kicsalása. Ezek az üzenetek első ránézésre hihetőek: gyakran tartalmaznak csomagszámot, sürgető hangnemet és ismerős logókat. Az áldozatok pedig – abban a hitben, hogy valóban csomag érkezik – könnyen bedőlnek.
A módszer egyszerű, de hatékony: a csalók arról tájékoztatnak, hogy csomagod érkezik, de valamilyen akadályba ütközött – például hiányzó vámkezelés, elmaradt szállítási díj vagy hibás cím miatt. A linkre kattintva egy futárcégre hasonlító, de hamis weboldalra jutsz, ahol kérhetik bankkártyád adatait, belépési jelszavaidat, vagy épp egy „elmaradt” díj kifizetésére biztatnak. A cél mindig ugyanaz: megszerezni személyes vagy pénzügyi adataidat.
A gyanús jelek sokszor aprók, de árulkodóak. Figyelj a helyesírási hibákra, furcsa nyelvhasználatra, valamint az üzenet stílusára: a hivatalos szolgáltatók nem használnak fenyegető vagy sürgető hangnemet („48 órán belül törlésre kerül a csomag!”). A linkek is sokat elárulnak – ha nem a hivatalos webcím szerepel benne (pl. gls-group.eu vagy dhl.com), akkor ne kattints! Ha nem vagy tisztában egy csomagszállító cég weboldalának címével, akkor az üzenetben lévő linkre történő kattintás előtt inkább nyisd meg a böngésződben a Google-t, keress rá az adott cégre, majd az ott látható URL-t hasonlítsd össze az üzenetedben szereplővel.
Fontos tisztában lenned vele, hogy az igazi futárcégek soha nem kérnek bankkártyaadatokat egy egyszerű csomagátvételhez.
Ha gyanús üzenetet kapsz, ne pánikolj! Ne kattints azonnal, hanem ellenőrizd a csomag státuszát a szolgáltató hivatalos weboldalán vagy ügyfélszolgálatán keresztül. Jó ötlet lehet beírni a keresőbe az SMS egy részletét – sokszor mások már jelentették ugyanazt az átverést. A védekezéshez érdemes kéttényezős azonosítást bekapcsolni, és soha ne add meg adataidat gyanús felületen – még akkor sem, ha az oldal „ismerősnek” tűnik.
A csalók kreatívak és egyre profibbak, de egy kis éberséggel elkerülhető, hogy áldozattá válj. Ha valami gyanús, inkább ellenőrizd kétszer, minthogy egyszer fizess nagy árat a figyelmetlenségért. Ne feledd: a valódi futárszolgálatok nem kérnek pénzt vagy jelszavakat ismeretlen linkeken keresztül – és soha nem siettetnek fenyegető hangnemben.
Mit tehet, aki bedőlt a csalóknak?
Ha már bedőltél egy futárszolgálat nevében elkövetett SMS-es vagy e-mailes átverésnek, a legfontosabb, hogy gyorsan és higgadtan cselekedj, hogy minimalizáld a károkat. Az alábbi lépések segítenek abban, hogy a lehető legtöbbet tudd tenni a helyzet rendezéséért.
Először is, ha bankkártya- vagy bankszámlaadataidat adtad meg a csalóknak, azonnal vedd fel a kapcsolatot a bankoddal! Kérd a bankkártyád azonnali letiltását, és jelezd, hogy csalás áldozata lettél. A bank ilyenkor belső vizsgálatot indít, és lehetőség szerint megpróbálja visszahívni a jogosulatlanul elutalt összeget, vagy legalább annak egy részét. Ha a banki alkalmazásodban van ilyen funkció, néhány gombnyomással magad is befagyaszthatod a kártyát vagy zárolhatod a számlát.
Második lépésként mindenképpen tegyél rendőrségi feljelentést! Ezt megteheted személyesen a lakhelyed szerinti rendőrkapitányságon, online, vagy akár a 112-es segélyhívón keresztül is. A feljelentéshez érdemes minden bizonyítékot – például a csalóval folytatott üzenetváltást, e-maileket, SMS-eket, a hamis weboldal címét – elmenteni és magaddal vinni, mert ezek segíthetik a nyomozást.
Ha az átverés során online fiókjaidhoz (például e-mail, közösségi média vagy internetbank) tartozó jelszavakat is megadtad, azonnal változtasd meg az összes érintett jelszót, lehetőleg egy másik, biztonságos eszközről. Ellenőrizd a bankszámládhoz társított e-mail címet és telefonszámot is, mert előfordulhat, hogy a csalók ezeket is módosították. Futtass vírusellenőrzést a számítógépeden vagy mobilodon, hogy kizárd a további visszaéléseket.
A jövőre nézve érdemes tanulni az esetből: soha ne kattints gyanús linkekre, ne add meg banki vagy személyes adataidat ismeretlen feladónak, és mindig ellenőrizd, hogy valóban a hivatalos futárszolgálattól származik-e az üzenet. Ha bármikor kétséged támad, keresd fel közvetlenül a szolgáltató ügyfélszolgálatát, és ellenőrizd a csomagküldés vagy a fizetési felszólítás valódiságát.
Végül, ha a bank vagy a rendőrség első körben elutasítaná a kártérítési igényedet, ne add fel: fogyasztóvédelmi eljárást is kezdeményezhetsz a Magyar Nemzeti Banknál, vagy fordulhatsz a Pénzügyi Békéltető Testülethez, illetve bírósághoz is. A gyors, határozott lépések jelentősen növelik az esélyét annak, hogy visszakapd a pénzed vagy legalábbis megakadályozd a további károkat.